friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2018

Annorlunda.

Av Annika Sjödin - 7 oktober 2018 04:08

Det är mätkligt hur en stämpel kan forma ett helt liv. Från början var jag inte medveten om hur pratet gick i den lilla byn. Vi var helt hänvisade till varann min bror och jag. Vi hade fullt upp med att leka med varann. Det var långt innan datorer, surfplattor och tevespel fanns. De man inte vet om saknar man heller inte. Inte ens teven fanns under våra första år. Vi byggde hyddor som vi inredde. Gjorde skafferi och fick ta med kex å dricka till hyddan.( Vi måste ha byggt den mycket bra för femton år senare besökte min bror skogen och då fanns rester av vår hydda kvar ).

        ....vi lekte indianer å vita. Jagade varann så svetten forsade. Speciellt jag som var liten å tjock plågades i värmen. Mamma hade gött mej med grädde å smör för att jag var så liten och för tidigt född när dom fick mej.

.min bror hade fått en riktig indianskrud med vackra fjädrar i olika färger medan jag fick nöja mej med att ta en fjäder från hönsgården å sätta i håret. Jag kan inte minnas att vi var osams. Vi hade inte råd med de.för då blev vi ensamma. Det fanns en regel som måste följas. Vi.fick inte leka med andra barn som inte var religiösa å några sådana fanns inte. Det plågade mej inte så mycket förrän jag började skolan. Då bröt helvetet löst men de kommer jag till senare.                                   ..hemma fanns ingen dagstidning och radion fick bara användas till att lyssna på nyheterna. Allt annat sa mamma var jävulens påfund..  .varje kväll måste vi be aftonbön och be om förlåtelse för våra synder. Annars skulle vi brinna i helvetet !! Mamma krävde fullständig redogörelse för minsta lilla fel vi kunde komma på att vi gjort under dagen. Jag var inte gammal när jag började plågas av mardrömmar om helvetet .         .  Söndagar var vilodagar.fruktansvärt tråkiga !! Vi.måste sitta finklädda i soffan hela dan. ALLT.var synd. Att bada dockan var synd. Att leka i skogen var synd. På söndagarna skulle vi tänka extra mycket på Jesus och att han offrat sitt liv för våra synder. De var bara de att de gick bara inte att tänka på de en hel dag. Tankarna tog liksom slut och så fick man börja om igen .     

         ...klockan är 04 på natten å jag kan inte sova. Har KOL som komplicerats av en svår infektion. I nv de läget är de många tankar som ramlar över mej. Återkommer snart med mer upplevelser från ett ensambarn .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards