friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 28 november 2019

Fortsättning.på mina.första år

Av Annika Sjödin - 28 november 2019 20:30

   Jag tänker fortsätta där jag slutade

Det blev alltså så att min brors fosterföräldrar tog sej an oxå mej. Jag var fjorton månader när jag kom till dom men kunde inte sitta själv utan stöd runtom med kuddar. Så här i efterhand förvånar de mej att tanken på att jag kunde hanen hjärnskadade inte fanns i deras föreställningsvärld. Frisk luft äkta kommjölk och omsorg gjorde att jag vid arton månader sprang 

Min fostermamma sa ,"sen dess slutade du aldrig att springa. 

        Dessa är då.vi bodde i.pappas gamla föräldrahem.som låg i en liten by mellan Göteborg och Alingsås, kallad hemsjö i pappas gamla föräldrahem var både för min bror och mej den allra lyckligaste tiden under hela vår.uppväxt själva huset hette Ässja och var från början ett torp som löd under en stor herrgård.S själva huset bestod av.rum Kök och en liten kammare som man så på den tiden tills min morfar som var byggmästare byggde ut det. Pappa var grovarbetare på de stora godset.

Jag har ett kort på pappa där han står med bar  överkropp och TVÅ män på sina axlar

På.gården födde man oxå upp tävlingshästar. På helgerna fick jag följa med pappa och utfodra dom. Jag minns dom som stora.svarta blanka tjusiga djur som jag hade stor respekt för

 

 

 

 

 

.

 

 

..

 

 

 

 

 

 

 

 

. Jag


nm

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards