friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 7 december 2019

Att skapa något vackert

Av Annika Sjödin - 7 december 2019 19:48

Hej alla mina vänner. I dag hade jag tänkt fortsätta berättelsen om min uppväxt men jag vill göra ett litet avhopp. Min önskan var att skapa något vackert  du kunde bära med dej som en känsla av stöd. Glädje

 Något som skulle göra din själ lycklig. Som du.kunde spara som något vackert att ta fram å känna glädje av i dagar fyllda av.gråhet Men aldrig har jag känt mej så tom på precis allting som i dag. Sitter här ensam i min nystädade lägenhet med alla ljus tända. De är vackert  som de brukar vara i juletid men de känns som om ingenting längre spelar nån roll. Som om jag fyllt min uppgift. Hur jag än försöker hålla de borta för varje dag mej ett steg närmare döden.,De skrämmer mej inte, döden alltså. Ibland längtar jag dit. , Jag tror fullt å fast att vi lever vidare i någon form på andra sidan och att vi kan följa våra kära på jorden. Jag tror på gud men inte som en bestämd man med vitt skägg och  läppstift

Är inte ens säker på att han är något materia utan snarare ett nm starkt ljus av äkta kärlek. Ett så starkt ljus att våra människoögon  inte skulle kunna se in i de utan att ta skada.

                  Eftersom jag vuxit upp i ett fanatiskt religiöst hem där jag.hotats och skrämts halvt ihjäl för jävulen och för helvetet har jag tvingats göra om i princip allting jag matades med ( kommer till de senare i min berättelse ),så tror jag inte på något helvete därmed inte på jävulen. Jag tror att om de finns något helvete så är de våra samvetskval över dom människor vi gjort illa som plågar oss under livet. Vet därför inte om jag har rätt att kalla mej kristen. De bekymrar inte mej, kanske andra. För varje dag som går blir jag allt tröttare, orkar mindre och mindre får allt jobbigare att andas. 

Nu önskar jag bara att kroppen ska ge upp. Jag längtar mer och mer till andra sidan där allt är ljus och badar i kärlek. Där mina ryggsmärtor som plågar mej dygnet runt. Som håller mej vaken på nätterna , som hindrar mej från att ändra ställning någon enda gång under natten och där mina andmingsbesvär som ibland känns som jag ska kvävas för alltid är borta. Klandra mej inte för att jag längtar efter befrielse från min kropp som blivit ett fängelse

När jag var frisk ägnade jag inte sånt här en tanke. De är så de ska vara då har vi så mycke annat att uppleva.i blomman av vårt liv

 Så mycke att uträtta . I ärlighetens namn måste jag ändå tycka att jag kunde fått några år till..

 Men så är de nog alltid.





















 inte om jah



























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards