friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 5 juni 2018

Vad är associationer ?

Av Annika Sjödin - 5 juni 2018 09:26

Begreppet associationer myntades först av Sigmund Freud. Vår både hatade å älskade psykoanalytiker. Alldeles lugn. Detta är inte nån inlärning av psykiatri.            Enkelt översatt betyder associationer hur våra drömmar styr vårt medvetna jag och påverkar oss i vår vardag.                  Visst vore väl livet ganska meningslöst utan drömmar och visioner ? Nu menar jag förstås våra medvetna drömmar. Tex. Hur en dröm om en bättre framtid kan få oss att satsa på en utbildning för att nå våra drömmars mål. Jag tror det är viktigt att att ha drömmar. Dom är en drivkraft en morot. På vägen till ett stort mål tror jag att de mindre delmålen är viktiga för att vi ska orka fram till slutmålet. Men för mej finns inget slutmål.jag drivs av nya idéer, nya visioner. Jag vet inte annars hur jag ska kunna känna att jag lever. Ja, jag är en känslomässiga. Vad de innebär på gott å ont vet du som identifierar dej med samma ord. Återkommer senare till hur det påverkar mej. Jag vill berätta varför jag startat denna blogg lite bättre än vad jag gjorde första gången. Jag har ett mycket stort intresse för JUST DEJ som läser de här. Jag vill lära känna dina tankar, dela dina drömmar , följa dej i dina vågdalar.    Oavsett religion , etniskt ursprung eller hudfärg är vi människor lika. Vi har samma grundbehov av mat , vatten, kärlek å tillhörighet. Det är det som gör oss till just människor. Ge gärna feedback. Både positiv och negativ. Ha de gött som vi säjer i Göteborg där jag är född

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards