friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 14 september 2019

Skulle jag klara det....

Av Annika Sjödin - 14 september 2019 15:00

Nu var folkhögskolan slut och jag stod inför de svåraste beslut jag tagit i mitt liv. Skulle jag våga söka till sjuksköterskeskolan.... Och om jag kom in skulle jag då klara studierna?? Jag hade en otrolig beslutsångest. jag som inte ens hade ett avgångsbetyg från grundskolan var fullt medveten om att jag hade stora luckor som jag aldrig skulle kunna täcka igen. Äsch, tänkte jag jag skickar i alla fall in en ansökan . De är nog ingen risk att jsg kommer in

. Jag kunde höra barnens glåpord från skolan. Känna ångesten nästan golva mej när jag gick in på skolgården. Hörde mammas ord " man ska inte tro att man är bättre än man är. Sånt straffar sej"

Kunde känna kräkningarna välla upp när mitt huvud trycktes ner i toalettstolen. Glåporden som haglade " du är ju efterbliven " lika bra du går å för du får aldrig nåt liv i nm alla fall "osv. NEJ ! STOPP!! Så jag till men själv de var då och nu är nu!! Titta på vad du gjort sen du slutade grundskolan !! Uppriktigt såär de faktiskt bra !! När jag såg tillbaka då och när jag ser tillbaka nu var de absolut svåraste beslutet jag tagit i mitt liv när jag som sexton åring flyttade fyrtio mil hemifrån

 Jag var ett neutrum dvs INGENTING. Vet inte varifrån jag fick modet. Men jag kände att även om jag inte klarade de så hade jag iaf försökt. Känslan att jag måste hemifrån var starkare än alla andra känslor ! Jag höll på att kvävas av all religion.!!                                 .    .      Jag väntade nervöst på svaret på min ansökan till sjuksköterskeutbildningen nästan hela sommaren. Så kom de bruna kuveret. Jag var tvungen att sätta mej för benen skakade så förbannat. Jag läste en gång, två. tre. Ändå kunde jag inte fatta att jag blivit antagen till nsjuksköterskeutbildningen i Uppsala !! Du klarar de inte. Lika bra att du tackar nej sa en röst. Den starkare rösten, och min nyfikenhet så testa för fan !!  Nu om aldrig förr gällde de att blunda å hoppa. Den strategi jag alltid använt när rädslan hotade att kväva mej. När jag blundar och hoppar chansar jag 

 Oddsen är fifti fifti. De märkliga är att varje gång jag använt denna metod har jag landat på fötterna. En fördel jag alltid burit med mej är att jag är mycke nyfiken på livet. Den kraften tror jag är starkare än någon annan. En annan mycke stark kraft att gå framåt var att ta revanch !! Att visa dom som idiotförklarat mej, som hånat, slagit å sparkat att jag dög !! Titta nu då så får ni se vad de blev av idioten!! Av alla dessa anledningar tackad jag ja till utbildningen vid sjuksköterskeutbildningen på akademiska sjukhuset i Uppsala.


Du som gillar min blogg å vill läsa mer så rekommenderar jag att du läser från början

. Jag har skrivit lite drygt ett år. Mitt inträde i livet var mycke dramatiskt.

Annars finns en hel del av.min blogg under mina offentliga inlägg. Jag blir jätteglad för feedback

 Om du vill kan du använda kommentarsrutan. Där kan du vara anonym om du vill








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards