friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 12 september 2019

Fortsättning.från foökhöhskolan

Av Annika Sjödin - 12 september 2019 21:00

Det var ett tag sen jag skrev om vägen till ett liv. Jag berättade för några gånger sedan att jag beslöt att läsa upp mina betyg på folkhögskola. Jag gick på kaggeholms folkhögskola på Ekerö. En skola med kristen inriktning. Den låg väldigt naturskönt vid Mälarens strand. Huvudbyggnaden är ett gammalt sjuttonhundratals slott

 med en lång alle av gamla knotiga träd. Alla så att de spökade på de gamla slottet. Elever å de flesta lärare bodde inom skolans område vilket gav en fantastisk samhörighet. Här fick jag mina första verkliga vänner. Jag som missat tonåren å allt som hör till de var. först tveksam när dom andra sökte min kontakt. Min självkänsla var i botten å jag trodde först att dom sökte min vänskap för att sedan göra sej roliga på min bekostnad. När skämten aldrig.kom började jag slappna av.å vågade lita på att dom faktiskt ville vara mina vänner. Jag berättade förra gången hur min värld vändes ut å in den gången när vi var några stycken som bestämde oss för att gå ut å äta å dom beställde in vin till maten! det som jag hela mitt liv lärt mej vara en synd som skulle föra mej till helvetet. Så sitter här ett gäng.kompisar som kallar sej kristna å dricker vin som nm de var den naturligaste sak i världen

 Jag ville inte vara sämre än dom utan drack vin jag oxå. Jag upptäckte att de var gott å att jag mådde bra av de. För alla nybörjare skulle de vara en inspark.  Vår rektor var trevlig å hade humor men han var inte glad när man som insparksskämt burit ner alla våra möbler å ställt dom i vattnet.i Mälarens strand. De blev för oss att omedelbart bära tillbaka dom å ställa dom på plats.                             Dr var en plats som gjord för förälskelse. De kysstes å prasslades i buskarna

Här.upplevde jag min allra första förälskelse. Den känslan kan jag framkalla när jag vill. Vem kan glömma känslan av sin första förälskelse?? Jag vågade tro honom när han sa att jag var vacker. Ljuva vackra söta ord viskades i mitt  öra

. Ord jag aldrig hört förut. I två år gick. Jag på skolan för att läsa in gymnasiekompetens. Jag tyckte att om jag läste en timma hade jag läst länge. Senare skulle jag få känna på vad läsa var. När de två åren var över läste jag. Ulandskundkap och språk på en filial till kaggeholm som låg i mariannelund i Småland

 Min tanke var att.läsa till sjuksköterska och jobba utomlands för någon hjälporganisation. Men så långt vågade.jag inte riktigt tänka. Så mycke hade hänt med mej under dom här tre åren. Jsg hade fått vänner för livet och min självkänsla hade blommat ut. Jag visste nu, när jag.gick ut med toppbetyg att jag var lika bra som andra. Jag visste att jag var värd att älska. Att jag var uppskattad för den jag var





.









.



.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards