friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 29 juli 2019

Tiden

Av Annika Sjödin - 29 juli 2019 23:24

Aldrig tidigare har jag tänkt så mycke på tiden som nu. Saker var  lätta att skjuta undan med BBC frasen " de gör jag sen ". Nu är jag inte säker på att de blir.nåt sen. Närnjag var yngre var de självklart att jag hade all td i världen. De är riktigt. De är så de ska vara. Nu har min KOL å hela mitt allmäntillstånd på bara några månader blivit hastigt mycke sämre. Därtill en fraktur i foten å ett gips som går nästan upp till knät. Jag orkar helt enkelt inte gå.                                  Min dotter med familj har flyttat ,25 mil BBC härifrån. De är bra. Dom måste leva sina egna liv men de känns som en strtng sten sojag fått att bära. Jag tror inte vi kommer att ses igen. De är så verkligheten ter sej för mej

 Jag blir.väldgt ensam.                                              Jag hoppar lite i mina minnen

.jag gick min grundutbildning och även min vidareutbildning på akademiska sjukhuset i Uppsala. De var verkligen ett priviligierium att få gå på ett universitetssjukhus. Vi fick.se mycke som msan nm aldrig fårbse vid de mindre orterna. Jag vill berätta om en operation jag aldrig ska glömma

zDE kallar jag kirurgi !! Som en del vet har vi tre ben i örat som är nödvändiga för vår hörsel. Dom heter Hammaren, Städet och Stigbygeln

.framför oss hade vi.en patient som var döv från födseln för att dessa mikroskopiskt små ben var deformerade. 

En plastikkirurg sätt med mycke starka förstoringsglas och tillverkade dessa små ben. Sedan skulle dom placera inexakt rätt läge. De var en nästan andlig känsla att få vara med när nvår.patient för första gången i sitt liv kunde höra ett ord uttalas. Jag har massor av.exempel jag skulle kunna berätta om. Ska ta ett till. Det är.när ett spädbarn föds med en matsttupe som slutar böint. Dvs den går inte ända ner till magsäcken

 Dessa barn kan inte tillgodogöra sej.någon näring

 De dom får i.sej.kommer upå igen. De är bråttom. Dom små myfödingarna kommer med helikopter å landar på helikopterplattan på taket till sjukhuset. Kirurgen tar en bit av tunntarmen. Vänder den upp och ner för att få vågrörelserna att gå åt rätt håll. Finns många exempel på fin kirurgi. Bästa gång tänkte. Jag berätta lite av.mina erfarenheter från att bo i en studentstad.

           Nu sveper ångesten in mej i sitt skynke. I dag kände jag för första gången lust att riva.ut alltmplrsöin ut skåpen å stampa sönder de

 Jag upphör aldrig.att förvånas över mej själv.










Inga





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards