friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 25 juli 2019

Mitt nya engagemang

Av Annika Sjödin - 25 juli 2019 18:40

Tänkte egentligen fortsätta berättelsen om mitt liv. De får vänta för jag vill gärna berätta om en sak som engagerat mej helt å fullt. Jag har i dag publicerat en artikel om afghanska barns öde i Sverige å migrationsverket sätt att köra över sina egna lagar. Jag skäms över att vara svensk !! Empatin i vårt land är totalt borta. VAD ÄR DE SOM HÄNDER MED SVENSKARNA ??  För bara några år sedan var mentaliteten en annan. På så kort tid har vi blivit så egotrippade så jag tror inte de är sant. Nu släpps böcker efter böcker om hur vi självförverkligar oss själva. I princip handlar dom alla om samma sak. Förenklat att satsa på att tillfredsställa dej själv så blir du lycklig. Jag vet ett mycke bättre sätt att tillfredsställa sina egna behov av att känna tillfredsställelse med sej själv. En känsla av tillfredsställelse som går på djupet. ATT ENGAGERA SEJ I ATT HJÄLPA ANDRA just nu engagerar jag mej i dom afghanska barnens situation i Sverige å migrationsverkets sätt att helt strunta i sina egna lagar. De politiska läget i Afghanistan är mycke spänt. De pågår krig för fullt. Kvinnornas ställning är så bedrövlig  att de är svårt att ta in. Dom är helt i männens makt och saknar allt egenvärde. Arrangerade äktenskap med elvaåriga brudar !! Att äga och misshandla sin hustru är inte bara tillåtet de uppmuntras eftersom kvinnan själv inte inser sitt eget bästa.                                Nu kommer jag till de jag EGENTLIGEN VILL BELYSA

 DOM AFGHANSKA BARNENS BEHANDLING I SVERIGE. Dom är totalt rättslösa. Migrationsverket vill BM skicka hem dom men dom får inte komma in i Afghanistan utan någon som går i borgen för dom

. Helst en man . Eller ett barnhem som tar emot dom. De står i lagen att de är migrationsverkets skyldighet att ordna upp detta. I STÄLLET LÄGGER DOM DETTA PÅ BARNEN !! BARNEN SKA SJÄLVA ORDNA MED NÅGON SOM TAR EMOTVDOM I HEMLANDET!! En totalt omöjligt uppgift för ett barn . Migrationsverket gör fortfarande INGENTING!! FORTSÄTTER MED ARMARNA I KORS LUGNT ATT BRYTA MOT LAGEN OCH VÄNTAR PÅ ATT BARNEN SKA BLI 18 ÅR SÅ DOM KAN UTVISAS ENLIGT DEN LAG SOM GÄLLER FÖR VUXNA !! Hänger du med ?? Flera av dessa redan traumatiserade barn har hunnit bo i Sverige i flera år innan dom fyller arton år!! Här i Sverige är dom totalt.rättslösa ingen skolgång. Inga personnummer vilket oxå betyder att dom inte heller får någon hjälp av vården. Dom finns helt.enkelt inte. DETTA ÄR BARN SOM DINA.OCH MINA

.HA DE I ÅTANKE och engagera dej i detta. Jag tycker att sveriges bemötande av dessa barn går att likna vid Hitlers behandling mot judar, handikappade och sjuka






















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards