friaassociationerfranminvarld

Alla inlägg den 13 juli 2019

Av Annika Sjödin - 13 juli 2019 19:15

Vaknade för nån vecka sen med en fruktansvärd smärta i min högra fot. Till sist kunde jag bara belasta på utsidan av foten. De går väl över tänkte jag som jag brukar göra när nån sjukdom drabbar  mej. Som sjuksköterska har jag blivit mycket mån om andras hälsa men lite väl nonchalant om min egen. De är nog ett karaktärsdrag hos mej å jag kan inte tänka mej att de går att ändra men hellre ha de som jag har de än att som en del andra inom vården som drabbas av hypokondri. Då betyder ju högre kunskap desto större lidande. De måste vara ett helvete å är inte ovanligt

 Nåja för ca en halv vecka sen vaknade jag med 41hraderbi temp å insåg att jag måste kontakta hälsocentralen. När jag var där med min höga feber som visade sej vara en njurbäckeninfölammation tog jag upp de omöjliga med att belasta foten.pga mitt nedsatta immunförsvar har jag haft många fistlar, bölder å varhärdar i både händer men den härbsåg iaf helt normal ut. Normal färg, ingen rodnad eller värme ökning men när dr klämde ngjorde de rejlt ont. Det beslutades att foten skulle röntgas akut. Jag fick veta att jag skulle upp på ortopedakuten. Där gipsade man å jag åkte hem.denbestämdes att jag ska ha gipset i 6 veckor. Så många gånger som jag ramlatbhär hemma pga dålig balans å aldrig brutit mej så smäller foten av utan orsak. De har jag inte föreställt mej. Foten är gipsad i ,90 graders vinkel ett sätt man aldrig går på

 Tycker nästan att den klumpiga gipssko jag alltid måste ha på är de värsta. 

Redan första kvällen kände jag att gipset tryckte å gjorde rejält ont strax nedanför knät. Jag var tvungen att åka tillbaka i går för att få gipset uppsågat. Jag hade turen att träffa samma läkare som dagen innan å så till henne att jag inte ville ha nåt gips. Jag är van att ha ont å de får självläka. Hon berättade att dom tittat mer noga på bilderna av min fot på röntgen ronden och frakturen gårbralt igenom hela benet. Utan gips skulle jag få svåra livslånga smärtor och ett nedsjunket fotvalv. jag måste böja mej för fakta. Anledningen till trycks året var att dom glömt polstra vilket är absolut nödvändigt. En kille la ett perfekt gips men vad hjälper de. Jag är redan drabbad av så mycke sjukdom så de enda jag begär är att få vara ifred.orsaken till  sånna här frakturer utan trauma kan vara vad man kallar stress frakturer. De betyder att man vid ett tidigare tillfälle gjort sej illa men de har inte lett till fraktur förrän nu eller benskörhet och de är jag. Då kan vilket ben som helst smälla av utan att man gjort sej illa och benskör är jag.

Jag struntar i anledningen. Sitter här å gråter över livets orättvisa. Har varit färdig att ramla minst tio gånger på den klumpiga gipsskon å för att benet är för svagt sedan tidigare för att jag ska orka lyfta benet. Jag gråter över den feber som härjar i min kropp så till den milda grad att svetten  droppar nerför nacken å fram i ögonen så jag har svårt att se vad jag skriver. Jag gråter över oförmåga  och omöjliga sätt att utföra ens dom enkla göromål


Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards