friaassociationerfranminvarld

Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Annika Sjödin - 6 juli 2019 02:20

Mina tre år på folkhögskola lärde mej bit för bit känna tillit till andra. Så gott de nu kunnat gå med den skadade känslan att vara ett med någon annan jag kunnat förmå mej att känns trots att jag försökt hela mitt liv har jag aldrig riktigt kunnat. Jag har alltid haft känslan av att stå utanför ett fönster å se världen å människorna genom ett skyltfönster. Jag på ena sidan med ett fönster so skiljer mej från världen å människorna. Som vuxen har jag accepterat att de är så de är och att de aldrig nånsin kommer att bli annorlunda. De är inte svår förklarat. Först är de mina tre första månader som jag tillbringat i en glasburk ( kuvösen ), utan någon fysisk kontakt eller kärlek. Föräldrar som låtsades att jag aldrig fanns. Som aldrig hälsade på mej. Inte ens var närvarande när jag nöddöptes på mitt d sjunde levnadsdygn

 För något namn skulle  även ett kryp som jag ha när man var säker på att jag skulle dö. Inga besök på fosterhem eller barnhem. Jag hade en bekant som tyvärr nu har gått bort. Hon var barnboksförfattare,  kallades Kerstin Johansson i Backe. Hon skrev en bok som senare kom att filmatiseras å sändas på TV under namnet " Som om jag inte fanns ". Just dom orden har gått rakt in i mitt hjärta och beskriver hur jag känt och alltid kommer att kännas. Uppe på de kommer adoptionen, mobbning å total utfrysning i skolan. Missförstådd å ratad av mina mostrar mm. De känns för att försöka sammanfatta som om jag rör mej fram å tillbaka i universum utan att kunna hitta nånstans att landa. Utan att hitta hem. Nej, jag är inte bitter . Med det förflutna kan de inte kännas annorlunda. Trots de har jag ända sedan jag fick mina första vänner i artonårsåldern på folkhögskolan väckts ett starkt intresse inom mej för andra människor. Jag struntar i etiskt ursprung,s pråk, hudfärg å religion. De som drar mej till andra är att hitta varje människas innersta kärna å knyta an till den . JAG ÄR ÖVERTYGAD OM ATT DE ÄR MYCKE MER SOM FÖRENAR ALLA OSS MÄNNISKOR ÄN SOM SKILJER PSS ÅT. Denna övertygelse har fått min rädsla för andra att helt släppa. Nu går jag händelserna i förväg men när jag senare i livet blev författare har jag som varit sämre än ett maskrosbarn, jag som var som en blöt fläck som vem som helst kunde trampa på . Jag har kommit att älska att stå inför andra människor och läsa ur mina alster

. Inte hade jag under min uppväxt ens vågat tänka tanken att mitt liv skulle utvecklas så att jag blev den sociala person jag i verkligheten är och betraktas som. Som jag tidigare skrivit men vill förtydliga

 Livet kommer inte flygande klart å färdigt å placeras framför dina fötter!!, Du måste själv.ärligt ta reda på å känna in vad du är bra på och medvetet jobba på att nå ditt mål. Ge inte upp  om du snubblar på vägen. Ha ditt livsmåö klart i sikte. Res dej å börja om igen

. Se upp för gropar som självömkan,.tyck synd om mej mentalitet. Ingenting av detta för dej närmare ditt mål

De gör dej på inget sätt intressant och ingen människa i världen orkar höra på nån som som gång på gång ömkar sej själv. 




,







Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards