friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Den sista delen av min tid hos syster Aja

Av Annika Sjödin - 2 april 2019 23:32

Nu är de andra gången som delar av.mitt inlägförsvinner. Ksk skriver jag för mycket så jag får.väl begränsa mej. De är två saker jag absolut vill ha med .  Vi fick.in en kvinna med ett stort liggsår efter helgen ryggen itvå veckor satt syster Aja vid hennes.säng.och.behandlade såret tills de l

Jag

I En sista sak jag tar.med har betytt oerhört mycket för mej. Jag var 16 år och visste inget om döden. Jag satt och försökte mata en kvinna somi 

Princip var okontaktbar. De var nästan omöjligt att få i henne nån mat alls men den här dagen var de.omöjligt

 Jag hämtade syster Aja som Talade om att kvinnan var död. Jag blev chockad här hade jag suttit och försökt

,mata en död ,!! mycket mjukt sa hon nu ska vi hjälpas åt att göra henne fin . Hennes första åtgärd var att öppna fönstret

 För att som hon sa släppa själen fri de var något så vackert att jag under alla  mina år som sjuksköterska.när jag skulle.göra iordning en avliden alltid tillämpat samma metod..vi.tvättade den gamla, klädde henne fin, tände två ljus och.la en ros mellan hennes händer innan vi släppte in dom anhöriga. Jag känner alltid stor respekt för dem som gjort så sista resa.

 En upplevelse vi ännu levande.har kvar att.göra

 Beträffande syster Aja finns det massor att.berätta om 

Denna märkliga kvinna

















.


.









.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards