friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 20 mars 2019

Mer om Syster Ska

Av Annika Sjödin - 20 mars 2019 23:54

           Först vill jag be om ursäkt  för att de gått så lång tid sedan jag hörde av.mej senast men de har sin förklaring

 Jag.med mina sedan förut dåliga lungor har drabbats av.dubbelsidig lunginflammation. Jag är inte bra än men på bättringsvägen                          jag vill fortsätta min berättelse om denna unika eldsjäl. Krävde mer än vad vi.anställda orkade men var lika krävande mot sej själv. Ni som jobbar inom vården eller hör till senare omgång sjuksköterskor kanske tror att detta är nåt.jag skapat i min fantasi men jag lovar att vartenda ord är självupplevt. Innan jag skulle börja mittmjobb berättade jag för några andra tjejer om mitt jobb ," herregud, sa dom där stannar du inte mer än två veckor ". Jag stannade i sex månader och slutade av den anledningen att jag kommit in på en skola.                                                      Syster å Ska var en kraftig kvinna hårt åtdrsgen av en korsett.håret bars i en frisyr som kallas svinrygg

 På huvudet bar hon den traditionella sköterskor össan

 Något som alla sjuksköterskor slutat med för längesen. Hon hade en speciell vit sjuksköterskeuniform med vitt lackskärp i midjan. Hennes ben var märkta av.mycket stående å gående. Kraftiga vader och svullna vrister. På fötterna barmhon fotriktiga skor med snörning å lufthål

 Hon smög så tyst så man ofta inte märkte att hon kom

            Hon var vegetarian och alla patienter eller gäster som hon kallade dom fick oxå vegetsrisk kost

 Den var smakrik och näringsrik . Hon hade en speciell kokerska anställd . Två gånger i veckan kom doktorn och gick igenom alla gäster. Dessutom kunde man se alltid nå honom om de var nödvändigt. Jag lovar med ett helt liv inom vården och.den större som sjuksköterska inom i stort alla specialiteter att nbokhyllan den vård och omsorg som hon visade sina gäster inte någonstans finner man sin like. Hon var nog i sextioårs åldern och hade.två döttrar som båda var sjuksköterskor inte ville ta över de som var hennes livs stora arbete och satsning. Hon återkom ofta till detta när vi pratade.                                    

                 Varje morron klockan fyra barmhon där och gick igenom papper.o dylikt. Efter frukosten samlade hon sina gäster.i dagrummet för.gymnastik de var inte märkväedigt på något vis men hjälpte de äldre att få igång och.bibehålla cirkulationen. Med dessa.ord.slutar jag för denna gång. Ha de.bra.och var rädd.om dej


 Fortsättning följer. Ha de bra.och 

.












rdeneller hör till senare 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards