friaassociationerfranminvarld

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Annika Sjödin - 27 februari 2019 14:53

Mitt allra första jobb i en liten by.i Västmanland hade trots att de var ganska oansenligt fått min självkänsla att börja växa. Jag mötte för första gången människor som uppskattade de jag gjorde och mitt intresse för människor började växa. Ett intresse jag fortfarande har kvar. Jag bryr mej inte om utsidan, kläder, mode, status eller pengar. De är de inre hos varje människa jag vill nå. Jag hade nu trots allt bestämt mej för att jag ville.bli sjuksköterska. Riktigt hur de skulle gå till visste jag inte för jag hade ju inte ens ett avgångsbetyg från grundskolan. Jag.blev så mobbad att jag slutade gå dit.                             För.mej verkade själva.målet oerhört långt bort. Som en dröm, en hägring att JAG skulle klara en sådan utbildning. De är här jag.vill poängtera de viktiga med DELMÅL. de är de viktigaste om man ska ta sej fram i livet. Om du står.vid en trapp med femtio trappsteg är de totalt omöjligt att ta femtio trappsteg å vips vara uppe på toppen. Samma sak gäller för delmål. Om du börjar längst ner och.ska jobba för att.nå ett svårt på gränsen till onåbart mål där du står så kommer du antagligen att tröttna på vägen. Du kämpar å sliter å tycker inte du kommer nånstans. Du får ingen push.framåt å jag loval att du aldrig når ditt mål. Ditt sätt är som att försöka ta femtio trappsteg i ett kliv.OM DU I STÄLLET SÄTTER UPP DDLMÅL PÅ GRÄNSEN MOT DITT STORA MÅL KOMMER DIN SJÄLVKÄNSLA OCH DIN MOTIVATION ATT ÖKA FÖR VARJE MINDRE DELMÅL DU LYCKAS UPPNÅ                                     Jag var bara ,16 år och utan ut ildning men ville gärna prova på att jobba inom vården. En dag såg jag i en tidning följande annons: " Arbetsamma, skötsamma flickor sökes för arbete på syster Ajas sjukhem i Bromma.Bostad kan ordnas" jag blev verkligen glad de var ett jättebra sätt att börja på . Jag ringde genast och pratade med SysterAja. Vi bestämde när jag skulle börja. Könen var låg men kompenserades med att jag fick bo ffr mycket billig hyra. En finsk flicka och jag fick dela på ett radhus i Spånga förment hyra på ,1000 kr.per månad. systerAja hade köpt hus och.lägenhetet åt sin personal. Detta var i början av sjuttiotalet. Lönen låg en bra bit under avtalet. Du kommer att märka att Syster Aja var en mycket speciell, ömsint, krävande å barsk person samtidigt. Hon satsade på finska och polska invandrare som gärna ville ha jobb och på unga svenska tjejer. De var totalförbud att nämna namnet fackförening i hennes närhet. Då var de bara att packa ihop sin saker och sluta. Sjukhemmet var två stora intilliggande villor i Bromma med plats för.14 patienter i varje hus. Vi var schemalagd tio dagar i rad, ledig en och jobba tio dagar igen .  Vi var  två tjejer i varje hus och vi skulle serva alla patienter

 De betyder två flickor på 14 patienter . För övrigt fick vi.inte säja patienter utan gäster

 Jag berättar mer nästa gång. Kom ihåg att allt jag berättar är till 100 procent sant och själv upplevt.

 

 


 

 

Av Annika Sjödin - 27 februari 2019 14:53

Mitt allra första jobb i en liten by.i Västmanland hade trots att de var ganska oansenligt fått min självkänsla att börja växa. Jag mötte för första gången människor som uppskattade de jag gjorde och mitt intresse för människor började växa. Ett intresse jag fortfarande har kvar. Jag bryr mej inte om utsidan, kläder, mode, status eller pengar. De är de inre hos varje människa jag vill nå. Jag hade nu trots allt bestämt mej för att jag ville.bli sjuksköterska. Riktigt hur de skulle gå till visste jag inte för jag hade ju inte ens ett avgångsbetyg från grundskolan. Jag.blev så mobbad att jag slutade gå dit.                             För.mej verkade själva.målet oerhört långt bort. Som en dröm, en hägring att JAG skulle klara en sådan utbildning. De är här jag.vill poängtera de viktiga med DELMÅL. de är de viktigaste om man ska ta sej fram i livet. Om du står.vid en trapp med femtio trappsteg är de totalt omöjligt att ta femtio trappsteg å vips vara uppe på toppen. Samma sak gäller för delmål. Om du börjar längst ner och.ska jobba för att.nå ett svårt på gränsen till onåbart mål där du står så kommer du antagligen att tröttna på vägen. Du kämpar å sliter å tycker inte du kommer nånstans. Du får ingen push.framåt å jag loval att du aldrig når ditt mål. Ditt sätt är som att försöka ta femtio trappsteg i ett kliv.OM DU I STÄLLET SÄTTER UPP DDLMÅL PÅ GRÄNSEN MOT DITT STORA MÅL KOMMER DIN SJÄLVKÄNSLA OCH DIN MOTIVATION ATT ÖKA FÖR VARJE MINDRE DELMÅL DU LYCKAS UPPNÅ                                     Jag var bara ,16 år och utan ut ildning men ville gärna prova på att jobba inom vården. En dag såg jag i en tidning följande annons: " Arbetsamma, skötsamma flickor sökes för arbete på syster Ajas sjukhem i Bromma.Bostad kan ordnas" jag blev verkligen glad de var ett jättebra sätt att börja på . Jag ringde genast och pratade med SysterAja. Vi bestämde när jag skulle börja. Könen var låg men kompenserades med att jag fick bo ffr mycket billig hyra. En finsk flicka och jag fick dela på ett radhus i Spånga förment hyra på ,1000 kr.per månad. systerAja hade köpt hus och.lägenhetet åt sin personal. Detta var i början av sjuttiotalet. Lönen låg en bra bit under avtalet. Du kommer att märka att Syster Aja var en mycket speciell, ömsint, krävande å barsk person samtidigt. Hon satsade på finska och polska invandrare som gärna ville ha jobb och på unga svenska tjejer. De var totalförbud att nämna namnet fackförening i hennes närhet. Då var de bara att packa ihop sin saker och sluta. Sjukhemmet var två stora intilliggande villor i Bromma med plats för.14 patienter i varje hus. Vi var schemalagd tio dagar i rad, ledig en och jobba tio dagar igen .  Vi var  två tjejer i varje hus och vi skulle serva alla patienter

 De betyder två flickor på 14 patienter . För övrigt fick vi.inte säja patienter utan gäster

 Jag berättar mer nästa gång. Kom ihåg att allt jag berättar är till 100 procent sant och själv upplevt.

 

 


 

 

Av Annika Sjödin - 27 februari 2019 14:53

Mitt allra första jobb i en liten by.i Västmanland hade trots att de var ganska oansenligt fått min självkänsla att börja växa. Jag mötte för första gången människor som uppskattade de jag gjorde och mitt intresse för människor började växa. Ett intresse jag fortfarande har kvar. Jag bryr mej inte om utsidan, kläder, mode, status eller pengar. De är de inre hos varje människa jag vill nå. Jag hade nu trots allt bestämt mej för att jag ville.bli sjuksköterska. Riktigt hur de skulle gå till visste jag inte för jag hade ju inte ens ett avgångsbetyg från grundskolan. Jag.blev så mobbad att jag slutade gå dit.                             För.mej verkade själva.målet oerhört långt bort. Som en dröm, en hägring att JAG skulle klara en sådan utbildning. De är här jag.vill poängtera de viktiga med DELMÅL. de är de viktigaste om man ska ta sej fram i livet. Om du står.vid en trapp med femtio trappsteg är de totalt omöjligt att ta femtio trappsteg å vips vara uppe på toppen. Samma sak gäller för delmål. Om du börjar längst ner och.ska jobba för att.nå ett svårt på gränsen till onåbart mål där du står så kommer du antagligen att tröttna på vägen. Du kämpar å sliter å tycker inte du kommer nånstans. Du får ingen push.framåt å jag loval att du aldrig når ditt mål. Ditt sätt är som att försöka ta femtio trappsteg i ett kliv.OM DU I STÄLLET SÄTTER UPP DDLMÅL PÅ GRÄNSEN MOT DITT STORA MÅL KOMMER DIN SJÄLVKÄNSLA OCH DIN MOTIVATION ATT ÖKA FÖR VARJE MINDRE DELMÅL DU LYCKAS UPPNÅ                                     Jag var bara ,16 år och utan ut ildning men ville gärna prova på att jobba inom vården. En dag såg jag i en tidning följande annons: " Arbetsamma, skötsamma flickor sökes för arbete på syster Ajas sjukhem i Bromma.Bostad kan ordnas" jag blev verkligen glad de var ett jättebra sätt att börja på . Jag ringde genast och pratade med SysterAja. Vi bestämde när jag skulle börja. Könen var låg men kompenserades med att jag fick bo ffr mycket billig hyra. En finsk flicka och jag fick dela på ett radhus i Spånga förment hyra på ,1000 kr.per månad. systerAja hade köpt hus och.lägenhetet åt sin personal. Detta var i början av sjuttiotalet. Lönen låg en bra bit under avtalet. Du kommer att märka att Syster Aja var en mycket speciell, ömsint, krävande å barsk person samtidigt. Hon satsade på finska och polska invandrare som gärna ville ha jobb och på unga svenska tjejer. De var totalförbud att nämna namnet fackförening i hennes närhet. Då var de bara att packa ihop sin saker och sluta. Sjukhemmet var två stora intilliggande villor i Bromma med plats för.14 patienter i varje hus. Vi var schemalagd tio dagar i rad, ledig en och jobba tio dagar igen .  Vi var  två tjejer i varje hus och vi skulle serva alla patienter

 De betyder två flickor på 14 patienter . För övrigt fick vi.inte säja patienter utan gäster

 Jag berättar mer nästa gång. Kom ihåg att allt jag berättar är till 100 procent sant och själv upplevt.

 

 


 

 

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards