friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Hur gick de sen ?

Av Annika Sjödin - 22 februari 2019 22:25

Tänkte fortsätta min berättelse hur de gick för flickan på vinden men först en liten utvikning från ämnet. I mitt vardagsrum ligger mitt mellersta barnbarn och sover . Jag har tre barnbarn. En på 15, en på 12 och lillsnuttan på 2 år. Pojkarna som är äldre har sovit och varit med mej sen dom var några veckor .jag har älskat att var tillsammans med dom å gör så fortfarande. Jag är skitdålig på att pysspu, bygga pussel å sånt men har alltid älskat att leka med dom. De är som att en del av mej aldrig blir vuxen. Hoppas i snöhögar, mula ner dom i snö och busa då har jag .att som bäst. Min fantasi har blommat som mest tillsammans med .Ina barnbarn. När mitt älsta barnbarn var liten brukade han sitta på min arm å vi gick runt och tittade på mina tavlor. En del har jag målat men jag är bättre på att skriva än på att måla. Nåväl , jag brukade fantisera ihop vad personerna på tavlorna gjorde så de blev som en saga bakom varje tavla. Detta blev en ritual som upprepades varje gång han kom på besök.ibland kom jag inte ihåg exakt vad jag sagt då sa han " nähä du så sa du inte förra gången."!! Jag har hämtat å lämnat på dagis när jag haft möjlighet och min dotter gått utbildning. De har varit en självklarhet för mej .Aldrig har jag tänkt att jag skulle få så mycket kärlek och värme tillbaka  som jag får nu. Dom turas om att komma och vara hos mej varannan vecka. Ibland måste jag säja nej för att jag inte orkar. En dag sa mitt älsta barnbarn " du är den mest fantastiska, mest underbara människa jag nånsin träffat " då rann tårarna utför mina kinder

.Aldrig hah jag kunnat drömma om att jag skulle få så mycket värme och krlek tillbaka !!                                                           Nu.ska jag använda några radera till min rubrik. Det var svårt, mycket svårt för mej som var så totalt utan självkänsla att tala offentligt på gudstjänsterna och att sjunga offentligt. Jag minns att benen skakade så de var svårt att stå upp  men det var här jag fick mitt livs första erkännande. Ett bevis på att jag inte bara var bra utan .ycket bra på de jag gjorde. En helt ny känsla började gro inom mej. FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV KÄNDE JAGATT JAG DÖG PRECIS SOM JAG VAR !! Med dom orden slutar jag för den här gången. 

N

 


 

ATT



 


 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards