friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Virriga tankar från en trött hjärna

Av Annika Sjödin - 22 februari 2019 01:00

Hej igen. Förlåt att jag varit tyst så länge. Alldeles för länge. Men de är rena karusellen i min skalle. Vad svarar man när doktor säjer" nu kan vi inte göra mer för din KOL. nu går de bara utför ".??? Inte kan man säja som vid vanliga läkarbesök " tack så mycket då doktorn "?? Jag sa ingenting  . De är sällan jag blir svårskött men då blev jag de. Tyckte inte de passade att tacka å jag ville de inte heller.                Sen jag skrev sist har jag blivit mycket sämre både med andningen å mina ryggsmärtor Vad jag önskar att de gick att beskriva smärta.vad gäller de handlar de inte bara om smärtor i ländryggen och ischias. De har jag och men hela ryggen  är förstörd ända från nacken och ner. I ena axeln har jag en protes som sitter fel och ger svåra smärtor . Nervsmärtor ut i hela armen.i andra axeln har jag artros. Har så dåligt rörelseomfång i armarna att jag inte får på mej en jacka själv .Åh, de är så mycket att jag inte orkar beskriva allt de kanske räcker med min rygg läkares ord " jag förstår mej inte på dej för hela ditt skelett rasar ihop. Jag har aldrig sett nåt liknande".Smärta går inte att mäta de går bara att uppleva. För människor som vårdas för cancer i hemmet. Finns de nåt som heter vård i livets slutskede. De finns speciella team som går hem till de sjuka å ser till att dom har de så bra som möjligt och försöker underlätta deras sista tid. För oss andra med andra dödliga sjukdomar finns ingenting liknande.                        

     Jag ska fortsätta min berättelse om hur jag skaffade mej ett liv men inte i dag.  Meningen med den  erättelsem är att ge dej mod att kämpa mot ett mål. Att VÅGA. De är de som ger dej en möjlighet att lyckas. Att VÅGA är nyckeln till all framgång. Att VÅGA fast ingen annan tror på dej . Livet ligger framför dej men du MÅSTE VÅGA TROTS DIN RÄDSLA. Jag återkommer som sagt till de om jag. Kan vilket jag innerligt hoppas.                                                             Nu till något helt annat. . Som jag tidigare beskrivit uppfostrades jag och hjärntvättades jag i en fruktansvärt sektreligion. Med  rädsla för jävulen, helvetet å Guds straff. En religion jag inte kunde leva med. De var mycket svårt och tog mej många år till att komma till en livsåskådning jag kunde lev med. Jag kallar mej kristen men i vissa avseenden skiljer sej min tro från den etablerade kristna. Jag tror inte på ett helvete. .helvetet är för mej den plåga och.det dålig samvete man får bära med sej livet ut och plågas av för att ha gjort någon annan människa illa.                                                                      

               .För mej är Gud ljus och kälek. Jag tror.på en annan existens efter döden. Ett liv i ljus å kärlek. Då ska vi förstå alla frågetecken våra begränsade hjärnorna vi har i detta jordeliv inte förstått. Där, i den nya existensen  finns inga sjukdomar eller handikapp och jag tror fullt och.fast att vi kan följa våra anhöriga.

Livsåskådning kan man inte övertala nån annan till att tro samma sak som jag och jag respekterar människor med annan tro . Jag slutar för denna gång med att säja att min nv tro många.gånger varit till stor.hjälp .och från den sida jag berättat kan heller ingen anklaga mej för att de  händer att jag längtar dit.                       Ha de bra tills vi förhoppningsvis hörs igen. 

 


 

 

 

 

.

 

 

.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards