friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 29 januari 2019

Min verklighet i dag

Av Annika Sjödin - 29 januari 2019 07:15

jsg ber om ursäkt för att de gått så lång tid sedan jag skrev sist. De har sina ursäkter. Livet suger .jag vill frångå min princip att inte berätta om mitt hälsotillstånd

 Det är nödvändigt för att jag ska kunna fortsätta skriva och ge dej läsare bättre förståelse för att de ibland blir längre tid mellan mina inlägg .                                               Du som läst mina tidigare inlägg har noterat att jag har KOL och en totalt förstörd rygg. Jag har klarat mej ganska bra hittills . Till saken hör att jag helt saknar en typ av antiktoppar som är nödvändig att ha för kroppens immunförsvar. De som för dej  är en vanlig förkylning kan hos mej leda till blodförgiftning

 Jag kan ju i rimlighetens namn inte isolera mej å sluta umgås med människor av denna anledning

De finns två typer av immunbrist eller rättare de visar sej på två vis. Hos de nyfödda spädbarnet som sjukligt många infektioner vilket får läkarna att misstänka immunbrist. Eller som hos mej, att sjukdomen ligger latent och bryter ut i vuxen ålder på grund av något trauma. Hos mej väcktes misstanken av flera tätt återkommande luftvägsinfektioner som inte ville läka av antibiotika. Infektionerna kan sätta sej var som helst i kroppen

 Som exempel på de kan jag nämna att jag en kväll när jag skulle lägga mej noterade jag ett blåmärken på höger hands långfinger . Jag tänkte inte mer på de än att jag väl slagit i nånstans. På natten vaknade jag och kände mej mycket konstig

. Kunde inte stå utan kröp upp efter feber termometern som visade 42,5 i temp och handen var röd och svälld sk rosfeber. Det var blodfärgigtning. Fingret opererades 14 gånger med hot om amputation så mycket innan det läkte

Denna immunbrist behandlas  med infusioner varje vecka. En pump pumpar in vätskan via fyra nålar in i magen

          Så kommer jag till det nu akuta. Som kshy tidigare berättat har jag KOL. Var hos min lungläkare för någon vecka sen. Hon snurrade runt skrivbordsstolen, stoppade sina knän mellan mina, fixerade min blick och sa " nu kan vi inte göra mer åt din KOL. De går bara utför "Mina immunprover ligger även för lågt så jag måste öka dosen i mina sprutor. Därtill kommer min rygg som är totalt förstörd och ger mej fruktansvärda smärtor

 

Hur ska jag lättast beskriva hur de känns att   ha KOL ?ksk som ett astmaanfall som aldrig går över. Jag har jobbat på lungklinik och sett patienter dö i KOL

. Så fruktansvärt att jag tror de är omöjligt att föreställa sej.

 

Jag håller på att ta farväl av.livet

 De gör så oerhört ont !!!! Jag ville leva länge till. Se mina barnbarn växa upp göra nya upptäckter för egen del men de blir inte så. Å min dotter Liza Marie, mitt ljus, min glädje i livet. Hon som ger så mycket omsorg, ljus å glädje. Att lämna henne är de svåraste av allt. 

Nej, jag är inte bitter men så trött, så trött, så, trött.

Sedan strax före jul har jag haft tre svåra infektioner med ,40 grader i feber och 100 i sänka ( normalvärdet är ca 10 )

 Å denna ryggsmärtor som gör att jag inte kan sitta på en stol å äta.utan måste ligga i sängen å inta mina måltider . All matlust är bortblåst

Ångest som dessert frukost, lunch och middag

 

Sköt väl vara på dej å tacka gud för varje dag du får vara frisk är en skänk från ovan och kan inte köpas för pengar

 

 

.



 

 


 

 

 

 

 


 


 

 

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards