friaassociationerfranminvarld

Alla inlägg den 26 december 2018

Av Annika Sjödin - 26 december 2018 18:05

har roat mej med vad ni andra bloggar å bloggisar skriver. De är mycket intressant och ger mej mycket. Tack allesammans för att ni delar med er.                                        Fy vad de var längesen jag skrev. Har drabbats av förkylning vilket i mitt fall kan få allvarliga konsekvenser. Förutom KOL, en helt kraschad rygg som ger svåra smärtor, kramker pga nervskador och spastiska ryckningar oxå orsakat av nervskador. Förutom de har jag brist i immunförsvaret. Varje förkylning kan leda till lunginflammation. Ett litet sår leder till  blodförgiftning. För att höja mitt immunförsvar får jag i varje vecka fyra nålar instuckna i naveln. Dessa är kopplade till en pump som för in ämnet som ska höja immunförsvaret.                           Ja, så är då julen snart förbi. I alla fall för min del. Redan nu vill jag plocka ner julpyntet men jag får hejda mej tills  nyår är förbi  ju äldre jag blir desto mer tycker jag julen ä...r en upprepning av andra bilar jag upplevt alla andra år. Ända sen jag skulle bantaförsta gången och fick anorexi för första gången ( gick ner 40 kg på 4 månader ) ända sen dess har min inställning till mat varit annorlunda. Om jag serveras en tallrik full med godsaker tar de tvärstopp !! Det är omöjligt att få ner  får jag däremot plocka lite i taget går de bra

 Jag harbantat två gånger och båda  gångerna slutade medallvarlig anorexi. Jag har dock lyckats ta mej ur de utan hjälp men de kostade många tårar

           Nu återvänder vi till den rädda lilla sextonåringen som flyttat 60 mil hemifrån. Besluten att klara sej själv . Samma rädslor och ångest som tidigare och med en obefintlig självkänsla . Jag hade fått jobb som ungdomsledare i en likadan religiös församling som den där mina föräldrar var medlemmar. JAG,UNGDOMSLEDARE ?? Skulle hjälpa och leda andra.jag som knappast kunde ta hand om mej själv.                       .jag fick ett rum å ett litet krypin med kokplatta på. Beläget uppe på en folklig vind uppepå en tom lokal som Frälsningsarmén haft. Att stå i mörkret en höstkväll å fingra efter nyckeln till låset i den öde tomma kyrkan kunde få vem som helst att känna kalla kårar efter ryggen . Hur de gick får ni höra nästa gång 

       ....Var rädda om er. Kram






Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Skapa flashcards