friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Tankar om livet

Av Annika Sjödin - 5 december 2018 17:06

Hej. I de grå trista december. I dag  vill jag skriva lite om mina tankar om och runt livet. Själva livet är så ofattbart och stort att våra mänskliga hjärnor inte förmår förstår det. Om vi ska prata om livet måste vi acceptera att våra mänskliga hjärnor är begränsade.. jag har tidigare berättat een del om den fanatiska sektliknande miljö jag växte upp i.                         Att komma ut ur denna sjuka värld jag levat i var så svårt. DET ALLRA SVÅRASTE VAR ATT INSE ATT HELA MIN BARNDOM OCH TONÅRSTID GÅTT. FÖRLORAT FÖR NÅT SOM  INTE VAR SANT!!. De känns som om alla mina tårar, alla rädslor, all ångest , alla slag och sårande ord inte hade någon grund.att stå på . Allt föll sönder framför mina fötter i tusentals bitar som när man tappar .en stor spegel.smärtan jag kände då  kan jag känna lika stark nu. När allt jag lidit och. hånats för inte alls krävdes av någon gud. Detta är svårt att sätta ord på men jag Kände mej  grundligt lurad på allt. 

Det svåra jobbet att av de tusentals glasbitarna framför mej plocka ihop dom glasbitar jag trodde skulle ge mej ett liv med tro och .värderingar som jag kände var mina hade börjat. De tog mycket tid och var mycket svårt. I dag när jag lider av en dödlig sjukdom känner jag att mitt val av glasbitar håller ända in i döden. Då vet jag att jag har valt rätt. Jag ska försöka sammanfatta hur pusslet med mina glasbitar blev. För de första tror jag inte påå nån jävul eller något helvete . De enda som man kan kalla helvete är ens egna skuldkänslor. Ja. Jag tror på något jag vill benämna gud. Inte en farbror med långt skägg  nej gud är ingen person  . Gud. Finns i den vackra naturen han finns i varje kärleksfull handling du gör mot din medmänniska

 Allt gott kommer från Gud. De jag säjer nu kan låta konstigt men jag har med åren kommit fram till att det är meningslöst att ångra någonting i livet. Har man sårat eller gjort en annan människa illa ska de förstås rättas till. Annars leder ånger för nåt man gjort eller inte gjort till något annat än att du.plågar dej själv. Att ångra något ledet bara till att du pplågar dej själv.nu slutar jag mina rader för denna gång ha de bra och lev väl. Kram


.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards