friaassociationerfranminvarld

Direktlänk till inlägg 18 juni 2018

Hon som ingen ville ha

Av Annika Sjödin - 18 juni 2018 13:04


För att kunna berätta måste jag börja med mina föräldrar. Dom kom från olika samhällsklasser och min pappa var gravt alkoholiserad. Inom äktenskapet föddes kärekdbarnet, min bror. Jag kom till medan dom låg i skilsmässa . Olycksfall i arbetet kallar jag de..           ...        ..       .... Att vara ensamstående mamma på femtiotalet var mkt  svårt. Även om barnet var fött inom äktenskapet            kallades kvinnan lider . Man menade att hade hon släppt till en gång kunde hon göra de en gång till.                       

 
 
Ingen bild

Caspian

12 november 2018 20:48

Bra skrivet men också sorgligt vad betyder samhällsklasser.

Annika Sjödin

13 november 2018 01:30

Lite svårt att förklara
En del föds fattiga. Andra mittemellan får jobba å slita för att få ihop till räkningar å mat. Skulle tro att i Sverige är de så för dom flesta
Sen är de dom som föds rika å har allt onsdag!! En tik person kan vara jättebra och ha empati. Akta dej för att ha fördomar. Ett svårt ord igen. Alltså man bestämmer sej för att alla rika är skit tack för dina fina svar. Det är en styrka att jag har dej å milton.jag älskar er så mitt hjärta värker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 7 februari 2020 15:26

Det är så fruktansvärt längesen jag skrev något. Jag ber verkligen om ursäkt men jag har varit och är så sjuk. Syftet när jag började skriva var och är fortfarande att berätta hur man vuxen ur en asfaltficka kan skapa sej ett liv. Jag ska fullfölja d...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Av Annika Sjödin - 25 december 2019 15:26

Eftersom jag tillbringar.julen liggande i influensa tänkte jag skriva ner några tankar.  För mej.känns de sätt vi firar julen på något sätt fel.vi stänger in oss.i.våra klaner.Ger ut massor med pengar på överdåd med mat och köper fina julklappar år...

Presentation


Tillsammans kan vi förändra världen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annika Sjödin

Annika Sjödin

Annikasjodin

Duni lömde by

Annikasjodin

Annikasjodin

Annika Sjödin

Annika sjödin

Gådtbol


Ovido - Quiz & Flashcards